SEUŠ- Nastavak realizacije projekta Interkulturalno obrazovanje – obrazovanje za sve
![SEUŠ- Nastavak realizacije projekta Interkulturalno obrazovanje – obrazovanje za sve](https://i0.wp.com/primorski.me/wp-content/uploads/2025/02/naslvvv.jpg?resize=850%2C467&ssl=1)
U Srednjoj ekonomsko-ugostiteljskoj školi 7. i 8. februara, nastavljena je realizacija projekta “Interkulturalno obrazovanje – obrazovanje za sve”, kojeg NVU Djeca Crne Gore sprovodi uz podršku Ministarstva ljudskih i manjinskih prava Crne Gore i njegovog Direktorata za interkulturalizam.
Održavanje ovog projekta odobreno je od Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija i Zavoda za školstvo, a nakon akreditovanih obuka za nastavno osoblje i za učenike na temu „Obrazovanjem protiv predrasuda“, koje su organizovane u oktobru i decembru 2024. godine, ova njegova faza odnosi se na obuku srednjoškolaca za održavanje tematskog “Forum Teatra”.
![](https://i0.wp.com/primorski.me/wp-content/uploads/2025/02/n3.jpg?resize=800%2C544&ssl=1)
Tokom trajanja dvodnevnih radionica, 21 učenik Srednje mješovite škole “Bratstvo – Jedinstvo” iz Ulcinja, Gimnazije “Niko Rolović” i SEUŠ osposobljavaće se za izvođenje interaktivne pozorišne forme čiji je tvorac brazilski reditelj i građanski aktivista Augusto Boal. Ovaj oblik primjenjenog pozorišta, koji je poznat i pod nazivom Teatar potlačenih, nastao je 1971. godine sa specifičnim ciljem da se odgovarajući društveni problem na sceni prikaže u nerješenoj formi i da se, nakon odgledane predstave, ostavi mogućnost gledaocima da umjesto nekog od učesnika “odglume” odgovarajuće rješenje. Ovu vannastavnu aktivnost srednjoškolaca iz Ulcinja i Bara prate profesori Suela Kaca, Ahmet Markaši, Nela Dabanović i Neđeljko Đurović koji će u predstojećem periodu mentorski pripremiti tri mini predstave u svojim školama na temu interkulturalizma.
![](https://i0.wp.com/primorski.me/wp-content/uploads/2025/02/n-1.jpg?resize=800%2C635&ssl=1)
Sabra Decević, izvršna direktorica NVU Djeca Crne Gore ističe da je ovaj projekat prvenstveno namijenjen mladima i da se tokom njegovog trajanja stvara atmosfera prihvatanja raznolikosti, ukazuje na značaj interkulturalnog obrazovanja u školama, promovišu ravnopravnost i ljudska prava, dok se kod učesnika razvijaju interkulturalne kompetencije.
Tokom nastavka projekta planirane su međusobne posjete između ove tri srednjoškolske obrazovne ustanove i organizovanje aktivnosti u cilju promovisanja interkulturalnog društva.