SEUŠ: Radionica o političkom aktivizmu djevojaka i žena
Tokom protekla dva dana u JU Srednjoj ekonomsko-ugostiteljskoj školi održane su dvije vršnjačke edukativne radionice u okviru projekta “Djevojke djevojkama”. JU SEUŠ Bar bila je jedna od partnerskih organizacija u ovom projektu kojeg realizuje NVO “Nova” iz Podgorice uz podršku Ambasade SAD u Crnoj Gori, a u okviru Democracy Comission Small Grants Program. Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija dalo je saglasnot realizaciji ovog projekta jer se njime povećava znanje učenica završnih razreda srednjih škola u Crnoj Gori o političkom aktivizmu žena.
Učenica Iva Šekularac, koja je osmislila i rukovodila ovim vršnjačkim edukativnim radionicama, prethodno je tokom februara ove godine, sa još 13 učesnica iz 12 srednjih škola u Crnoj Gori, učestvovala u mentorskim radionicama koje su organizovane u hotelu “Princess”. Nakon stečenog znanja o političkom aktivizmu djevojaka i žena, kao i o vještinama u vođenju vršnjačkih edukativnih radionica na ovu temu, učenica Šekularac obavila je višemjesečne pripreme i animirala svoje vršnjakinje.
„Edukacija o kulturnim i društvenim činiocima koji odvraćaju djevojke i žene od političkog aktivizma obavljena je u školskoj biblioteci i obuhvatila je grupu od 53 punoljetne učenice. Tokom održavanja jednočasovnih radionica dominirala su pitanja i isticani primjeri putem kojih su sagledane okolnosti koje umanjuje učešće djevojaka i žena u javnom odlučivanju. Okupljene srednjoškolke razmatrale su pojmove poput aktivizma, politike, feminizma, mizandrije i patrijarhalnog vjerovanja, dok je posebnu pažnju privuklo podsjećanje na nekadašnje kampanje „Slobodan udarac je za fudbalski teren, ne za tvoju ženu“, „No more page 3“, za kozmetičke preparate „Fell Fine“ sa brojevima SOS telefona i „Da neželjena postane željena““, saopšteno je iz SEUŠ.
Koordinatorka projekta Nataša Nelević ističe da pitanje političkog aktivizma žena nije samo formalno pitanje, već da se radi o bitnom uslovu kojeg savremena društva moraju ispuniti da bi njihov razvoj bio ravnomjeran i stabilan. Nelević ističe da je riječ o ne baš lako ostvarivom idealu, ali i zadatku čijem rješenju trebamo da težimo.
„Vršnjačka edukacija je najuticijniji oblik prenosa informacija među mladima i, uz odgovarajući pristup društvenim mrežama, njome se postiže željeni efekat i pri usvajanju znanja i kod razbijanja stereotipa. Vršnjački edukatori kroz ove aktivnosti jačaju svoje kompetencije i primjereno razvijaju svoj građanski aktivizam“, saopšteno je iz SEUŠ.