„Naša i evropska“: Učenicima približeno kulturno nasljeđe Bara, Crne Gore i Evrope

U JU Srednjoj ekonomsko-ugostiteljskoj školi Bar okončan je projekat „Naša i evropska“ kojim su u proteklom periodu obilježeni Dani evropske baštine. Tokom brojnih aktivnosti učenici su bili u prilici da se upoznaju sa pričom o evropskoj kulturnoj baštini, ali i značaju lokalnih zajednica u očuvanju i promociji civilizacijskih vrijednosti.
Nakon nekoliko predavanja i obilazaka najznačajnijih kulturno-istorijskih lokaliteta na prostoru Bara, u sklopu projekta „Naša i evropska“ održan je učenički foto konkurs i sprovedena anketa.



Među najboljim fotografijama, na kojima se mogu vidjeti drevni artefakti, stari predmeti pokućanstva, elementi narodnih nošnji i primjeri autentične ambijentalne arhitekture, našli su se snimci Rijade Haverić, Denisa Ličine, Bogdana Savićevića i Darisa Vulića.



„Skoro svi anketirani srednjoškolci kulturnu baštinu grada Bar i njegovog okruženja smatraju mediteranskom i njih preko 90 odsto smatra je značajnom za evropsku kulturu. Među 80 ispitanika njih 82 odsto smatra da civilizacijsko nasljeđe Crne Gore nije na odgovarajući način zaštićeno. Na pitanja koja su se odnosila na obrazovne sadržaje u kojima se predstavlja kulturno nasljeđe naše države, kao i na adekvatnost njene valorizacije učenici su odgovorili skoro identično, pa tako možemo konstatovati da među njima postoji izrazito podjeljeno mišljenje“, saopštio je organizator projekta, profesor Neđeljko Đurović.


