Bajraktari će tužiti SO Ulcinj

Donedavni predsjednik Opštine Ulcinj Omer Bajraktari (Građanski pokret URA), tužiće Upravnom sudu tamošnji parlament koji ga je razriješio funkcije krajem maja, zahtijevajući poništenje te odluke.
Bajraktari u tužbi koju je pripremio, a u koju su “Vijesti” imale uvid, tvrdi da je nezakonito smijenjen, na nezakonito sazvanoj sjednici, i traži od suda da, osim poništavanja odluke Skupštine opštine (SO) Ulcinj, predmet vrati na ponovni postupak i odlučivanje ili da odluči u sporu pune jurisdikcije, odnosno da ne vrati SO slučaj da ponovo odlučuje o njemu. On zahtijeva i da se izvršenje odluke SO odgodi do presude.
Bajraktarijevo razrješnje zatraženo je, između ostalog, zbog toga što navodno nije obezbijedio sprovođenje strateškog plana opštine, nije sproveo program podizanja spomen-obilježja, nije donio program privremenih objekata…Za razrješenje su glasali odbornici nove vladajuće većine u Ulcinju, koju čine Forca, Demokratska partija, Demokratska partija socijalista, Demokrtaski savez u Crnoj Gori, Socijaldemokrate, Socijaldemokratska partija i Bošnjačka stranka.
Smjena je uslijedila uoči planirane rotacije na mjestima predsjednika Opštine i Skupštine, koje su pokrivali Bajraktari i Ardijan Mavrić (Forca), a nakon što su Građanski pokret URA i Albanska alternativi bili zaključili sporazum s opozicionom Demokratskom unijom Albanaca o ulasku te partije u vlast. Novi čelnik Ulcinja je Genci Nimanbegu (Forca).
Bajraktari u pripremljenoj tužbi kaže da u odluci ulcinjskog parlamenta o razrješenju, nije naveden nijedan razlog za to shodno Zakonu o lokalnoj samoupravi, već da se pominju drugi razlozi. Prema Zakonu o lokalnoj samoupravi, propisano je da skupština može razriješiti predsjednika opštine ako u propisanom roku ne predloži budžet i završni račun budžeta, ne obezbijedi sprovođenje strateškog plana razvoja opštine i drugih razvojnih planova, ne podnese godišnji izvještaj o svom radu i radu organa i službi, te ako ne izvršava sudske odluke.
“… Tužilac je nezakonito razriješen, kod nesporne činjenice da je Strateški plan razvoja opštine usvojen 28. 12. 2022. godine, a da je nadležnost za sprovođenje strateškog plana u nadležnosti ministarstva. Opština Ulcinj je usvojila predlog odluke budžeta za 2024. na sjednici održanoj 28. 12. 2023. Završni račun podnijet je u zakonskom roku do 31. maja tekuće godine, tužilac je podnio godišnji izvještaj o svom radu, dok se sve sudske odluke izvršene u redovnoj proceduri, bez ikakvih kašnjenja ili ometanja…”, poručuje se u dokumentu i dodaje da te okolnosti ukazuju da bi se Bajraktariju izvršenjem odluke SO “nanijela nenadoknadiva šteta da je radio na štetu sopstvene Opštine”, i da one ne predstavljaju razloge za razrješenje prema aktu o lokalnoj samoupravi.
Doskorašnji čelnik Ulcinja tvrdi da je sjednica na kojoj je razriješen sazvana nezakonito, i da nije bilo uslova za njeno hitno sazivanje. Posebno, kaže, imajući u vidu okolnost da je zasjedanje sazvano shodno članu 66 stav 3 Poslovnika o radu SO Ulcinj, kojim je, izmedu ostalog, propisano da šef parlamenta saziva sjednicu po sopstvenoj inicijativi, na zahtjev predsjednika opštine, na zahtjev trećine odbornika i na inicijativu dva odsto građana upisanih u birački spisak za teritoriju opštine, u roku od 15 dana od podnošenja zahtjeva.“… Dok je u konkretnom slučaju, kao što je navedeno, predsjednik Skupštine hitno sazvao sjednicu, jer je istog dana, 29. 5. 2024, tužiocu kao predsjedniku Opštine dostavljen putem imejla i saziv i materijal za treću sjednicu…”, piše u pripremljenoj tužbi.
U dokumentu u koji su “Vijesti” imale uvid, navedeno je i da nadležno radno tijelo SO, Odbor za izbor i imenovanje, nije cijenio opravdanost razloga sadržanih u predlogu za razrješenje Bajraktarija, niti je o tome podnosio izvještaj parlamentu, iako mu je to obaveza prema Statutu Opštine Ulcinj.
“Odbor za izbor i imenovanje dana 28. 5. 2024. u obrazloženju je samo stereotipno naveo da su u predlogu navedeni razlozi za razrješenje predsjednika opštine, a da nisu ocijenjeni razlozi sadržani u predlogu za razrješenje, niti je o tome sačinjen poseban izvještaj… Nema nikakvih razloga o odlučnim činjenicama, niti se Odbor za izbor i imenovanje kao nadležno tijelo Skupštine opštine Ulcinj uopšte time bavi, iako je bio u obavezi saglasno članu 88 stav 4 Statuta…”, navedeno je.